شما اینجا هستید   |

مجید محمدنژاد، زاده سال ۱۳۴۷ در شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی است که در خانواده ای کشاورز بزرگ شد. او درس کسب و کار را در اولین سال های زندگی اش در دوران نوجوانی و جوانی در کار کشاورزی در محضر پدر و پدربزرگش آموخت.

مجید محمدنژاد که در سال های نوجوانی تحت تاثیر شخصیت پدربزرگش که یک فرد کشاورز، فرهیخته و اهل مطالعه بود، قرار گرفت و باعث شد تا سنگ بنای فکری او، متاثر از فردی روشن ضمیر و سخت کوش شکل گیرد. او با حضور در زمین های کشاورزی پدر و پدر بزرگش و مشارکت در برداشت و فروش محصول باعث شد تا ادبیات کسب و کار را از دوره نوجوانی به خوبی فراگیرد.

بعدها با ورود به دوره خدمت مقدس سربازی، رفته رفته پا در مسیر یادگیری تجربه های کاری کرد و با توجه به رشته تحصیلی حسابداری که در مقطع کاردانی از آن فارغ التحصیل شده بود، در کنار تیم های با تجربه به کار حسابرسی شرکت ها و سازمان ها به صورت پاره وقت مشغول شد. مجید محمدنژاد با پشت سر گذاشتن خدمت سربازی، اولین شغل خودش را با استخدام در کارخانه قند شهرستان تربت حیدریه تجربه کرد.

او بعد از مدتی به دلیل عدم رضایت شغلی، از کار فعلی خودش استعفا می دهد و تصمیم می گیرد پرونده استخدامی­اش در وزارت نفت را که قبل از ورود به کارخانه قند اقدام کرده بود، به جریان بیاندازد.

بعد از مدتی او با استخدام شدن در وزارت نفت کار خودش را به عنوان مدیر فروشگاه شرکت نفت تربت حیدریه ادامه داد، البته که استخدام وی در وزارت نفت نیز دیری نمی پاید و مجید محمدنژاد در این برهه از زندگی تصمیم به راه اندازی کسب و کار شخصی خودش می گیرد.

مجید محمدنژاد اولین کسب و کار شخصی خودش را با کار فروش و توزیع مصالح ساختمانی در استان های خراسان در سال ۱۳۷۸ شروع می کند و بعدها با مهاجرت به شهر مقدس مشهد فعالیت بازرگانی داخلی مصالح ساختمانی را در سراسر کشور گسترش می دهد و همچنین به دنبال آن به واسطه یک اتفاق باعث می شود که فعالیت بازرگانی خارجی خودش را با صادرات سیمان به کشور ترکمنستان آغاز کند که همین اتفاق شروعی برای توسعه روند صادراتی مجید محمدنژاد بود.

این تجربه گرانمایه باعث می شود او در بازار های خارجی تجربه کسب کرده و آن را پله ای برای موفقیت های بعدی خودش کند. او  به واسطه این تجربه، سبد صادراتی خودش را کامل تر و حوزه کاری اش را از سیمان به محصولات دیگر و از کشور هدف صادراتی ترکمنستان به کشورهای دیگر منطقه گسترش می دهد.

در این بین او موفق به اتمام رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد از مشهد می شود و چند سال بعد با توجه به گسترش کسب و کارش و احساس نیاز جهت ارتقای سطح علمی خود، تصمیم به ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی مدیریت کسب و کار در کالج دانشگاه فردوسی می گیرد و در نهایت  موفق به اتمام دوره  DBA از دانشگاه فردوسی مشهد می شود.

مجید محمدنژاد در سال ۱۳۹۷، عضویت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی و رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان را به کارنامه خودش اضافه می کند. امروز او به عنوان یک کارآفرین و بازرگان نمونه در سطح کشور شناخته می شود که با تأسیس بیش از ۸ شرکت تجاری به فعالیت حرفه ای خودش در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان و …. ادامه می دهد.